Бажаючі придбати новий автомобіль кожна людина зазвичай звертається до автосалонів, вважаючи, що таким чином вона буде захищена від обману.
Разом з тим, з метою заманити клієнтів, автосалони (автодилери) вводять їх в оману, наприклад, про наявність необхідних моделей та комплектацій, дистанційному погодженні кредиту, ставлять клієнта у невигідне становище, щоб продати інші моделі автомобілей або нав’язати додаткові послуги.
Нерідко трапляються випадки що саме із-за шахрайських дій працівників автомобільних салонів або автодилерів особа може придбати проблемний транспортний засіб- не новий, а відремонтований після ДТП або взагалі сплатити за майбутній автомобіль, але не отримати його.
Для уникнення вказаних проблем звертайтесь до адвокатів по спорам з автосалонами (автодилерами) АБ «Ткачук і партнери https://urkontora.com.ua , які нададуть Вам наступні правничі послуги:
-Консультація щодо можливих шляхів вирішення конфліктної ситуації, виниклої при купівлі та подальшій експлуатації автомобіля в автосалоні ( у автодилера);
-Юридичний аналіз договору купівлі-продажу автомобіля, запропонований для укладення автосалоном (автодилером), у тому числі при покупці автомобіля за кордоном;
-Збір доказів, у тому числі допомога у проведенні експертизи технічного стану автомобіля, підготовка процесуальних документів-адвокатського запиту, претензії, позову, клопотань, заперечень тощо;
-Представництво інтересів клієнта в судах всіх інстанцій у спорах з автосалонами (автодилерами);
-Оскарження незаконних судових рішень в апеляційному та касаційному порядку;
-Юридичний супровід клієнта на стадії виконавчого провадження.
ЯКІ МОЖУТЬ ВИНИКНУТИ СПОРИ З АВТОСАЛОНАМИ (АВТОДИЛЕРАМИ)
Із досвіду адвокатів нашого Бюро найчастіше суперечки між покупцями автомобілей і автодилерами виникають наступні-
-купівля автомобіля з дефектами або він не новий (перебував у користуванні, ремонтувався);
-відмова продавця автомобіля визнати випадок поломки автомобіля як
гарантійний;
-скорочення продавцем обов’язків в період дії гарантійного строку;
-порушення строків ремонту та заміни комплектуючих;
– відмова у заміни автомобіля або комплектуючих;
-відмова у зниженні ціни автомобіля у разі виявлення дефектів;
-відмова у прийняті автомобіля та повернення коштів за нього.
Зазначені та інші спори з автосалонами вирішуються у судовому порядку з урахуванням вимог Закону України «Про захист прав споживачів».
При виникненні конфліктної ситуації адвокат нашого Бюро допоможе підготувати претензію на адресу автосалона, позов до суду, а також захистить права клієнта у судовому порядку та буде сприяти реальному виконанню судового рішення, постановленого на користь клієнта.
УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ ІЗ АВТОСАЛОНАМИ (АВТОДИЛЕРАМИ)
При укладенні договору купівлі-продажу автомобіля слід ретельно перевірити усі його умови, адже у разі виникнення спору сторони будуть керуватися саме змістом цієї угоди.
При укладенні договору купівлі-продажу автомобіля адвокати нашого Бюро рекомендують особливу увагу звернути на його умови щодо :
-строків поставки автомобіля;
-умови авансової виплати та умови розстрочки;
-точна модифікація і комплектація автомобіля;
-перевірки та підтвердження якості автомобіля;
-гарантійне обслуговування;
-відповідальність продавця за недотримання умов договору.
Практика адвокатів нашого Бюро засвідчила, що автодилери можуть включити в умови договору пункти, які залишаться поза увагою покупця, але будуть мати суттєве значення при виникненні суперечки.
Наприклад, в договорі може бути прописаний пункт про звільнення від відповідальності продавця за технічний стан автомобіля при його продажу. Це зумовить у подальшому, у разі виникнення технічних проблем не тільки доказувати, що продано неякісний товар, а і визнавати цей пункт договору недійсним, як такий, що суперечить закону.
Слід пам’ятати, що згідно чинного законодавству, автосалон зобов’язаний продати автомобіль, який відповідає якості, вказаній в договорі.
Нерідко бувають випадки, коли при укладенні угоди до неї включаються додаткові пункти про страхування здоров’я та життя, завдяки чому зростає вартість автомобіля, а покупець може від цього відмовитись.
Отже, тут не обійтися без кваліфікованої допомоги адвоката нашого Бюро, який проведене юридичний аналіз умов договору з метою усунення можливих ризиків клієнта у майбутньому.
ЯК ПОВЕРНУТИ АВТОМОБІЛЬ В АВТОСАЛОН (АВТОДИЛЕРУ)
Автомобіль-є технічно складним товаром і по його поверненню чи обміну існують певні правили.
Згідно Закону України «Про захист прав споживачів» автомобіль можливо повернути в автосалон протягом 14 днів із дня покупки при виявлені будь-яких дефектів.
При цьому Законом передбачено право покупця на повернення йому коштів, або, за бажанням на зниження вартості автомобіля, з урахуванням дефекту або Ви можете вимагати заміни автомобіля як на аналогічну модель, так і на іншу.
Загалом автомобіль можливо повернути, якщо:
- стан автомобіля не відповідає характеристикам виробника;
- автомобіль укомплектований неповністю;
- автомобіль неможливо використовувати за призначенням
Однак, існують певні випадки, коли автомобіль може бути повернуто, якщо пройшло більше 14 днів:
-Автомобіль перебував в ремонті більше 30 днів за рік (як загалом, так і поспіль);
–Дефект придбаного автомобіля є суттєвим і не підлягає усуненню або проявляється постійно- це повинно бути підтверджено експертизою;
-Продавець тривалий час (більше 45 днів) не може усунути поломку автомобіля;
-Продавцем до підписання договору не було надано інформації про дефект автомобіля.
Звичайно повернення автомобіля в автосалон не викличе позитивних емоцій у працівників останнього і вони «всіма правдами і неправдами» будуть намагатися цього не допустити.
У цьому випадку Вам нададуть правову допомогу адвокати нашого Бюро, які допоможуть повернути автомобіль в автосалон або автодилеру, а Вам кошти в судовому порядку.
ОСОБЛИВОСТІ ПОКУПКИ АВТОМОБІЛЯ В США
Протягом останніх років в нашій країни склалася суспільна думка, про те, що має свої переваги купівля автомобіля на страхових торгах в США, як по якості куплених автомобілів так і по їх вартості.
З цією метою особа укладає договір з компанією (дилером) (які спеціалізуються на таких покупках) і в послуги яких, як правило, повинно включатися здійснення дій на забезпечення належного оформлення покупки автомобіля в США. Такі дії повинні включати такі етапи, як: оформлення договору з компанією –посередником, вибір та перевірка транспортного засобу, торги на аукціоні, оплата покупки, транспортування у Штатах та доставка в Україні, митне оформлення, при необхідності обслуговування автомобіля (ремонт), сертифікація та постановка на облік авто.
Існує безліч ризиків при такому придбанні авто за кордоном, зокрема, вірогідність придбати авто-«утопленик», який перебуває в розшуку, з «перебитими» номерами кузову, двигуна тощо. У зв’язку із цим, у покупця виникне безліч проблем щодо необхідності ремонту автомобіля, який може бути не завжди успішним, при постановці на облік та багато інших, а головне-ви втрачаєте свої кошти.
Вказане свідчить про те, що спеціалізовані компанії та дилери не завжди сумлінно виконують свої зобов’язання, що породжує, окрім вказаних, виникнення затримки із доставкою, проблем з оформленням та документацією, а це, в кращому випадку призводить до тривалих судових процесів, а в гіршому – втрата і авто, і коштів.
При такій співпраці із дилером вкрай необхідний супровід вказаних операцій кваліфікованого юриста, як при укладенні договору, так і при подальшій купівлі авто в США, транспортуванні та оформленні автомобіля, в чому Вам нададуть правову допомогу адвокати нашого Бюро, у тому числі якщо виникне необхідність у судовому порядку захищати порушені права клієнта.
Із досвіду адвокатів нашого Бюро можливо надати деякі поради на що повинен звертати увагу клієнт при купівлі автомобіля за кордоном, зокрема, в США, для уникнення в подальшому невизначеності, непорозумінь та суперечок.
По-перше, необхідно правильно скласти відповідний договір (бажано за допомогою юриста), в якому обов’язково зазначається: в межах якої суми планується покупка і, у разі необхідності, ремонт, оплата сертифікації та постановки на облік авто.
Головним етапом є вибір лота, клієнт повинен чітко визначитись із маркою та моделлю, роком виписку, комплектацією та іншими, якнайбільш уточнюючими вимогами до автомобіля, який він бажає придбати, у тому числі щодо можливості наявності у нього пошкоджень та необхідності проведення ремонту. У разі покупки автомобіля на торгах, бажано попередньо сказати посереднику на яких саме торгових майданчиках Ви бажаєте придбати авто.
Може трапитись так, що посередник придбає автомобіль за значно вищою ціною, ніж це було обумовлено, а затримка платежу тягне накладення штрафу з боку торгівельного майданчику. В цих випадках, можливо розірвати договір із дилером в судовому порядку та повернути суму вже сплачених коштів, в чому допоможуть юристи нашого Бюро.
В договорі з дилером обов’язково обумовлюється процес та умови доставки, зберігання автомобіля на території США, а у подальшому доставка В України. Оскільки доставка автомобіля із США відбувається через океан, бажано його застрахувати, так як дилер не буде відповідати перед клієнтом за пошкодження або втрату при транспортуванні автомобіль.
Також, як правило, саме дилер займається митним оформленням, сертифікацією автомобіля та постановкою його на облік, та, при необхідності, ремонтом, що чітко необхідно зазначати в умовах договору.
При цьому ретельному аналізу наявних документі підлягають питання законності проходження митного оформлення, а саме: яким чином проводилось митне оформлення, та чи сплачені із цього необхідні митні платежі та збори.
Адже , відомі випадки, коли митне оформлення проведено незаконно, у зв’язку із чим органи поліції вилучають транспортні засоби, а слідчі судді накладають арешти.
Пам’ятайте, що за договором Ви маєте право контролювати усі дії дилера на кожному етапі купівлі авто за кордоном-вносити коригування щодо бюджету або інших необхідних дій, і це бажано роботи, за участі професійних юристів нашого Бюро.
ПРО ЩО СВІДЧИТЬ СУДОВА ПРАКТИКА У СПОРАХ З АВТОСАЛОНАМИ (АВТОДИЛЕРАМИ)
Слід навести правові позиції судів при розгляді справ зі спорів з автосалонами (автодилерами).
Судом у справі № 346/1226/15 зроблено висновки у спорі щодо розірвання договору купівлі-продажу автомобіля в автосалоні та повернення останнім покупцю вартості придбаного авто.
Так, особа придбала в автосалоні автомобіль із гарантійним строком обслуговування 24 місяці. Проте, протягом гарантійного сроку були виявлені ряд несправностей для усунення яких позивачем проводилось декілька гарантійних ремонтів придбаного транспортного засобу. Проте, несправності не були ліквідовані, а їхній вплив на техніку безпеки автомобіля посилився.
Особа неодноразово звертався до автосалону із претензіями щодо наявних неісправностей придбаного автобіля та пропозицією розірвати договір купівлі-продажу, та прийняти автомобіль, повернувши сплачені за нього кошти, але останній не надавав відповідей на ці звернення.
З огляду на це особа звернувся до суду, який рішенням у справі № 346/1226/15 частково задовольнив позовні вимоги, розірвав договір-купівлі-продажу автомобіля та зобов’язав продавця (автосалон) повернути вартість придбаного автомобіля.
Постановляючи рішення суд дійшов висновку про те, що виявлені недоліки в роботі функцій спірного автомобіля виникли з вини виробника (продавця, виконавця) товару, після гарантійного ремонту проявлялись знову, з незалежних від споживача причин, підтверджені висновком експертизи, роблять товар суттєво іншим, ніж передбачено договором і недопустимим його використання відповідно до його цільового призначення, а тому є істотними недоліками в розумінні ст. 1 п. 12 Закону України «Про захист прав споживачів». Позивач явно не розраховував на такі недоліки при укладенні договору купівлі-продажу. З цих підстав оспорюваний договір купівлі-продажу слід розірвати та зобов’язати Товариство повернути позивачу, виходячи з обумовленої в договорі ціни автомобіля – в Євро, в переводі на гривню згідно курсу НБУ на час пред»явлення позову, у відповідності з нормами ст. 8 ч. 7 абз. 3 Закону України «Про захист прав споживачів».
Водночас ,суд вважав безпідставними позовні вимоги в частині зобов’язання відповідача прийняти спірний автомобіль, оскільки таке зобов’язання відповідача, який не визнає заявлені позовні вимоги в повному обсязі, на погляд суду, порушує, крім того, права ПАТ АБ «Укргазбанк», як застоводержателя згідно укладеного з позивачем договору застави цього автомобіля.
Покупець транспортного засобу має право також вимагати не тільки розірвати договір купівлі-продажу та повернення коштів, але і вимагати заміни транспортного засобу або його складової частини на такі ж або аналогічні з числа наявних у продавця (виробника).
Постановою Запорізького апеляційного суду від 27.04.2021 року по справі №332/1624/16-ц, залишено без змін рішення суду першої інстанції, яким задоволено позовні вимоги власника автомобіля та зобов`язано автоділера замінити придбаний згідно з договором купівлі-продажу автомобіль на аналогічний, оскільки автомобіль позивача був пошкоджений в результаті пожежі, що виключає його використання.
При цьому по даній справі з метою встановлення причин пожежі було проведено дві судові експертизи. Як наслідок, вина позивача у пошкодженні автомобіля, яка б полягала у неналежному використанні, зберіганні транспортного засобу тощо, що могло стати причиною пожежі, не встановлено. Суд зазначив, що такий випадок короткого замикання, що призвів до пожежі у моторному відсіку автомобіля є істотним дефектом оскільки, в результаті його дії автомобіль було пошкоджено, а позивач як добросовісний покупець позбавлений можливості використовувати автомобіль за призначенням.
Адвокати нашого Бюро звертають увагу, що відповідно до ч. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.
Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві не внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, вимоги споживача підлягають задоволенню.
Аналогічної думки дотримується і Верховний Суд, що викладена у постановах від 13.12.2019 у справі № 904/5002/18, від 30.09.2020 у справі № 927/787/19, а саме у випадку встановлення недоліків товару, на який надана гарантія щодо якості, існує презумпція вини постачальника (виробника), відповідно до якої для звільнення себе від відповідальності саме постачальник (виробник) повинен довести, що дефекти виникли внаслідок порушення покупцем (споживачем) правил експлуатації або зберігання виробу.
Найчастіше у споживчих відносинах стосовно такого товару як автомобіль, споживач вимагає у продавця лише безоплатно усунути недолік в розумний строк.
Якщо дилер здійснив гарантійний ремонт автомобіля, але в довготривалий термін (більше 14-днів), згідно з положеннями Закону України «Про захист прав споживачів» за кожен день затримки усунення такого недоліку понад установлений строк власнику авто виплачується неустойка відповідно в розмірі 1% вартості автомобіля.
Так, Верховний Суд у постанові від 22.09.2021 року по справі № 638/13452/17 залишив в силі рішення суду першої інстанції про задоволення позову покупця автомобіля до дилера, автовиробника, про стягнення пені за перевищення строку гарантійного ремонту, продовження строків гарантії та стягнення моральної шкоди.
Верховний Суд погодився із висновками суду першої інстанції про те, що усунення недоліку наявного в автомобілі не було виконано у 14-денний строк, а тому наявні правові підстави для покладення на продавця відповідальності, передбаченої положенням ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у вигляді сплати позивачу неустойки (пені).
При цьому, Верховний Суд зазначив, що установивши, що автомобіль був наданий позивачем для усунення недоліків 03 травня 2017 року і до 10 травня 2018 року перебував на гарантійному обслуговуванні, підлягає збільшенню гарантійний строку експлуатації транспортного засобу на час перебування у гарантійному ремонті, тобто на 12 місяців (ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Таким чином, адвокати нашого Бюро радять завжди при підписанні гарантійних зобов’язань при купівлі автомобіля або під час передачі авто дилеру при настанні гарантійного випадку, звертати увагу на пункт щодо термінів виконання такого зобов’язання, в іншому випадку не виключено, що при довготривалому ремонті вашого авто, ви не зможете отримати жодної компенсації.
РЕЗУЛЬТАТИ, ЯКІ МОЖЛИВО ДОСЯГТИ ЗА ДОПОМОГОЮ АДВОКАТІВ НАШОГО БЮРО, У РАЗІ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ ПРИ ПРИДБАННІ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ АВТОМОБІЛЯ В АВТОСАЛОНІ (У АВТОДИЛЕРА) :
1.Гарантійний ремонт автомобіля;
2.Безкоштовний ремонт або заміна автомобіля після закінчення гарантійного терміну;
3. Пропорційне зниження оплаченої вартості автомобіля або його ремонту;
4. Відшкодування витрат на усунення недоліків автомобіля;
5.Заміна автомобіля, що знаходиться на гарантії;
6. Повернення сплаченої вартості автомобіля, виходячи з поточних цін на даний транспортний засіб;
7. Стягнення штрафних санкцій з автосалону, автодилера, автовиробника, СТО тощо.
У разі виникнення конфліктних ситуацій із автосалонами та автодилерами, наявний спір допоможуть вирішити адвокати АБ «Ткачук і партнери» https://urkontora.com.ua в судовому порядку.